Buiige Elfdorpentocht

Zondag 3 mei werd voor de 33e keer de Elfdorpentocht georganiseerd door Toerclub Stompwijk. Het lijkt wel Carnaval met 3×11, maar zoveel gezelligheid was het niet voor de organisatie. Zij hadden zoals gewoonlijk alles keurig uitgepijld, een prachtige nieuwe route voor de recreanten van 25 en 45 km en maar liefst 3 afstanden, 80, 120 en zelfs 160 km voor de echte toerfietser. Maar het weer werkte niet mee. Helaas was dit al voorspeld en in de ochtend waren er flinke buien, dus al het werk dat ervoor en op de dag zelf verzet werd was natuurlijk niet helemaal voor niets, maar wel voor veel minder mensen.

Samen met Rietje, Ed en Peet heb ik de 45 km gefietst, door de Driemanspolder, Balijbos, 1e stempelpost bij restaurant De Balije Tuin, Pijnacker, Berkel & Rodenrijs, richting de Rottemeren waar we bij restaurant Meerenbos even wat konden opdrogen met een drankje en een hapje. Donkere luchten, maar wel droog toen we verder fietsten richting Bentwoud, waar we toch weer een flink buitje kregen. Doorweekt kwamen we als een van de laatsten aan bij de kantine van Stompwijks ‘92. Een nog redelijk volle kantine met veel gezelligheid van alle fietsers met hun verhalen. Veel lekke banden, blijkbaar ook vanwege het weer, wat uitglijders over de wildroosters, maar over het algemeen veel mooie momenten.

Lof voor de organisatie die er met z’n allen veel werk van gemaakt heeft om het ons gemakkelijk te maken, volg de pijltjes, het kan niet misgaan en stoplichten? Niet gezien!

Bedankt, het was een mooie dag.
Ria Luiten