We zijn begonnen!

Toerclub

Na maanden van #Ridesolo of in kleine groepjes was het afgelopen zondag eindelijk zover. De versoepelde overheidsmaatregelen staan sinds 1 juli het rijden in groepen weer toe. Vlak na de jaarvergadering en kort voor de officiële start van ons seizoen werd al het fietsen in groepen verboden. In het begin waren alleen kortere solo-ritjes toegestaan en geleidelijk versoepelde dat tot aan groepjes van maximaal 4 personen. We waren toch nog verrast dat dat al per 1 juli uitgebreid werd naar grotere groepen. Velen keken hier al reikhalzend naar uit, want we misten onze clubritten echt wel. Afgelopen zondag verzamelden we dus voor het eerst sinds lange tijd weer met alle groepen bij de sporthal. Er stond een harde zuidwester kracht 6 en soms miezerde het wat. De mannen van de A1 lieten zich door het weer niet weerhouden en waren met 16 man massaal aanwezig. We vertrokken langs de Vliet en daarna een lusje door de Nieuwe Driemanspolder. We kwamen er een kleine A3 tegen en zoefden verder over het gladde asfalt. Je schijnt daarop ook uitstekend te kunnen skeeleren. Onze verrassende route via Delft en Wateringen ging bewust door bebouwd gebied, zodat we wat beschutting hadden tegen de wind. Bij Monster kwamen we alsnog in de duinen uit en daar was het echt wel bikkelen. Onze koffiestop was bij De Bosrand bij Maasdijk. Ze waren van tevoren geïnformeerd over onze komst en hadden een mooi zaaltje voor ons beschikbaar, zodat we voldoende afstand tot de andere gasten hadden. Het is een nieuwe bestemming voor ons die zeker in de smaak viel. Dat gold ook voor het appel-noten gebak en de bananen- of botercake. Op de terugweg was het droog en hadden we vooral wind in de rug en dat ging dus lekker. We stopten nog even voor een lekke band en na precies 100km waren we terug in Stompwijk.
Arno van Rijn

De C1 groep
Ja hoor, we zijn er weer! Vandaag reden we weer de eerste officiële club rit van het seizoen. Na alle Corona beperkingen mochten we van start. Het weer werkte helaas niet zo mee, miezerig en hèèèèl veel wind, kracht 5-6. Dat was ook te merken aan de opkomst, ik telde rond 8.30 uur zo`n 20 leden in het mooie nieuwe tenue. Er kwam nog een groepje aan en zo kwam ik uiteindelijk op 28. De voorzitter liet het nog even afweten, dus Patrick nam het woord en wenste ons een goede rit en houd afstand en rekening met de medeweggebruikers. Onze groep bestond uit 4 personen en aangezien Fried weer terug naar huis ging reed Johan, van de C2, ook met ons mee. Het doel was de koffie te gebruiken bij “Het Rieten Dak” in Delft. Door de Meer en Geer naar Zoetermeer en mochten we het Nieuwe Driemanspolder gebied in wat die week net geopend was. Na 3 jaar werk verzetten is het mogelijk om te fietsen, wandelen, paardrijden, kamperen enz. in een natuurvriendelijk gebied. Het was flink buffelen soms, met die wind, dan ben je blij met een beetje hulp van je motor! Via het Balijbos en een ommetje in een tuinders gebied, met een onbekende weg, waar we tot 2 keer toe een doodlopende weg inreden, kwamen we om 9.45 uur bij het Rieten dak aan. Daar ontdekte we dat ze de fietsenstalling verplaatst hebben naar de zijkant. We kozen voor binnen-zitten, wat maar goed was ook, want even later trok er een flinke regenbui voorbij. Voor de terugweg langs de Dobbeplas, ook met een ommetje, omdat er een pad afgesloten was, langs de golfvelden, lekker voor de wind weer naar Stompwijk. Om 11.15 uur waren wij ook thuis, met de eerste 40 km.
Annie van Rijn

Ook aanstaande zondag vertrekken we weer om 8.30u vanaf de sporthal. De bestemming wordt vooraf per groep gekozen, zodat het hopelijk nergens te druk wordt.